lördag 1 januari 2011

I julehelgen

- som för övrigt har varit alldeles tacknämligt übertrevlig med Hjärtat, ungarna och goda vänner - fick jag även ett utomhusdjur. En fälthare (envisas jag med att det är, och inte en kanin!) skottade sig en grop utanför mitt köksfönster och låg sedan där och gottade sig....i kylan.


Sen tog den sig en runda och bäst vad det var så var den tillbaka igen och vi var såklart tvungna att springa i fönstret och glana lite då och då för att se om han var kvar. Det var han - ända tills igår då vi efter att ha ömkat den (i våra tankar) hungriga stackaren lade ut lite mat till honom. Sedan dess är han på rymmen - det kanske är så att han är rädd för grönkål?


4 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en puma.

    O så vill stackaren antagligen ha en saftig stek! Mycket bättre än en otäck grönsak om du frågar mig...

    SvaraRadera
  2. Intressant tanke Farbror - jag var först inne på något liknande, dvs att det var en blodtörstig rabieskanin..... :D

    SvaraRadera
  3. Titta där är ju den lilla fluffkaninen =) så fin så ,nästa gång tar vi in den i huset

    SvaraRadera
  4. FÄLTHAREN!!!

    Btw så ville du ju att vi skulle bygga om Escrutten till harkoja, och jag säger: Hellre det än in med den i huset!

    SvaraRadera