fredag 7 januari 2011

Nu åkte han ut!

Det har påpekats mig att han var alltför tanig, ja rentav lite klen. Frågan om vad han egentligen klarade av väcktes. Jag fick kommentarer från mina vänner om att jag borde skaffat nån bättre och det skrattades åt oss. Men för mig betyder inte utseendet hela världen, nej nästan tvärtom så är det KÄNSLAN som är det viktiga och känslor väckte han i massor hos mig....så länge det nu varade.


För faktum är att jag blev mer än trött på honom efter ett tag, känslorna varade inte alls lika länge som jag hade hoppats. Jag tvivlar dessutom i högsta grad på att de överhuvudtaget var besvarade? När han så visade sig vara mer till besvär än till glädje, bland annat genom att som de allra flesta av sina gelikar skräpa ner och aldrig städa undan efter sig kände jag att det var dags att säga tack för den här tiden. Så småningom kommer jag förmodligen att skaffa en ny men fram tills dess:


Tack för den här tiden, lilla julgran!

1 kommentar:

  1. Den var riktigt bra,P.Även om jag förstod att det var julgranen redan i början av texten ;-)

    SvaraRadera