torsdag 23 december 2010

'twas the night before christmas

och Kloktoken har gjort det där som är absoluta måsten.

Städat av golven, gjort Janssons Frestelse och potatisgratäng. Plockat fram delarna av dött djur från frysen för tillagning imorgon. Pulsat i meterdjup snö för att fånga en julgran, sågat av nämnda gran ett antal gånger för att få den i hyfsad längd. Kapat av de nedersta grenarna - som förmodligen var de snyggaste? Svurit långa ramsor för att den inte vill stå rakt i den defekta julgransfoten. Krånglat med förlängningssladdar (som jag vet att jag har flockvis av, bara inte var), trasslat ut ljuskedjan jag stulade från exet häromdagen och hängt strategiskt många kulor på lovartsidan av granen så att de ska ge lite extra tyngd åt det magra, sneda eländet =)

Handlat "det sista" två gånger men kommer förmodligen ändå att sakna ett och annat imorgon. Köpt julblomma + chokladkartong till hyresvärden med familj och levererat desamma. "Lagat" tv + box åt oss, genom att sätta i scartkabeln i tv:n och dra ut samt åter sätta i strömkabeln till boxen. Gnatat på Stumpan för att hon fortfarande vid snart 18 års ålder verkar tro att vissa saker automagiskt sköter sig själva. Berömt densamma för att hon tagit eget initiativ till att mata de magra småfåglarna och funderar nu på vad som mer ska förberedas.

Förmodligen en hel massa - men så här akut kan jag inte komma på någonting.

Faaast...hade jag kunnat så hade jag virvlat BORT all snö från ostkusten, väderleksrapporten är negativ och en klass II - varning är utfärdad vilket innebär att det blir osäkert för Hjärtat att ge sig ut på vägarna imorgon. Å ena sidan vill jag så himla gärna ha honom här på julafton när alla anna logistik löst sig så smärtfritt. Å andra sidan vill jag verkligen inte att han ska fastna i någon trafikpropp, eller än värre; åka i diket. Kan man inte utlysa dubbelt Nobelpris till den som uppfinner ett säkert sätt att teleportera sig?

GOD JUL på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar