måndag 10 januari 2011

Vet ni om...

att det sitter 30 pers i Nicaragua som har läst min blogg?

När älsklingen var här under helgerna visade han mig vart man kan se statistiken över sidvisningar och sånt, det som jag inte ens letat efter tidigare - nu är jag som besatt av att kolla den. Den är inte mycket att skryta med, men jag är ju en ruggig kalenderbitare så det var ändå intressant att få information om vilken sorts webbläsare mina besökare använder sig av...*L*

Nåt som däremot är ruggigt trist är att min vedleverantör lovar runt men håller tunt. Imorgon är han en vecka sen med den beställda och betalade veden. Under tiden har jag varit runt till alla jag vågar tigga av och tiggt en kasse här och en låda där så att Stumpan och jag ska slippa frysa ihjäl, ikväll eldade jag den sista barkbiten och nu sätter mitt mod och min stolthet stopp för "lånandet".

Jag misstänker dessutom att ungfan ljuger för mig, han lovade på eget initiativ att komma under onsdagen, men hördes inte av. På torsdagen messade jag och frågade och då hade han blivit fördröjd. På lördagen ringde jag och frågade och då hade kopplingen till släpet gått sönder, ny reservdel väntades in idag och inga av mina andra förslag till lösningar godtogs - så avslutade han samtalet med "jag kommer hem imorgon eftermiddag/kväll och försker lösa det då". Alltså var han inte ens hemma...och idag svarar han varken på sms eller samtal.

Min vedgenerösa lilla granne M, en av "kyrktanterna" sa att hon inte var så förvånad över att han inte höll vad han lovat - henne hade han nämligen lovat att måla hus åt - två somrar i rad. Trots mängder av sms och telefonsamtal även där så är huset fortfarande omålat.

Missförstå mig rätt - han är egentligen en väldigt arbetsam och trevlig grabb, men han lovar mer än vad han kan hålla och då blir irritationen större än om han helt enkelt sagt "Jag kan inte förrän...." Jag förstår inte riktigt vad som driver folk till att ta på sig att göra saker de inte genomför?

I byn finns även en elektriker som jobbar på det sättet - han fnattar runt som en skadskjuten hare och pillar lite här, och pillar lite där för att sedan lämna jobbet oavslutat och åka vidare till nån annan han lovat...och lämna ett oavslutat jobb även där för att åka till nån tredje osv osv. Folk som känner till honom undviker numera att nalita honom annat än för fullständigt akuta - och små -arbeten.

Anyhoo så känner jag att jag måste hitta någon mer pålitlig vedleverantör - men var, så här års?

Tips mottages tacksamt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar