lördag 8 januari 2011

Motvalls käring vänder kappan...

Envist hävdade jag under lång tid att jag aldrig skulle.....sådana skulle inte komma över min tröskel, än mindre på mina fötter - de oerhört oklädsamma imitationerna av en "sko" som kallas för Foppatofflor.

Det verkade som om ALLA sprang runt i dem, till vilken slags klädsel som helst men överepresenterat bland husvagnsfolket. Överallt i alla möjliga och omöjliga sociala sammanhang dök de upp, ibland förklädda till nåt "snyggare" med de små clipsen man kan dekorera dem med.
Jag fortsatte att vägra, skor har tidigare varit något nästan heligt för mig och jag hoppar hellre över att köpa än köper det som jag inte är 100% på att jag vill ha och att de är "jag". Jag var till och med så envis att jag vägrade hoppa i någon annans "foppisar" för att gå snabba ärenden. Tänk om någon skulle se mig och tro att jag faktiskt var en "sån där" - foppisägare?

Men tänk vad man kan ändra sig!

I våras skulle jag på skämt och bara för att ytterligare inskärpa i vännen A att jag INTE tänkte införskaffa dylika fotbeklädnader prova ett par. Naturligtvis gick jag hem med ett par svarta. Sedan dess har jag nästan bott i dem, jag har utan att skämmas åkt till StoraStaden i dem, jag tror till och med att jag hade dem på konserten i somras och jag har haft dem som inneskor på jobbet under hösten/vintern.

Det gick tom så långt att jag beklagade mig för att jag inte hade flera, åtminstone ett par att ha här hemma på de tyvärr så kalla golven. Så gissa vad jag fick i julklapp av ovan nämnda A?



Jupp, ett par oerhört (o)snygga melerade i rosa! =)

För trots att jag fallit till föga och använder dem, t.o.m kan erkänna att de är behändiga och bekväma - så tycker jag fortarande att de är oerhört fula!

*ostolt ägarinna*

2 kommentarer:

  1. MUAHAHAHAHAAAA!!! Allvarligt, jag kan inte sluta skratta. Ve och fasa helt enkelt. *asg*

    SvaraRadera
  2. Rub it in bara, ja gör du det, rub it in liksom!!! Min skam är stor nog allaredan ;-)

    SvaraRadera