fredag 28 maj 2010

Så mycket

tankar och funderingar har jag - ingen av dem varken speciellt klok eller tokig så jag vet inte om de passar in här?

Jag pratar med folk, tar del av andras vardag, läser i tidningar och på forum, kollar morgontv en sväng och funderar på mitt liv - hur passar det in i allt det här, hurdant är det och vad vill jag med det?

Mitt liv är lite som ett renoveringsprojekt känns det som just nu. Om jag inte gör A först så kan jag inte göra B sen och D som jag helst hade börjat på imorgon kan jag ju appselut inte göra innan C är avklarat och färdigtställt?

Jag har massor av lösa trådar, så många att jag borde börja virka, men jag saknar både mönster och virknål.

Hassegu vilka metaforer jag använder mig av....

Enklast för tillfället är nog helt enkelt att göra som den där galna fågeln gör med Kalle Ankas film på julafton: proppa ner i en ask och klippa av det som hänger utanför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar