söndag 16 maj 2010

Är det så jag ska göra?

Min hjärna fungerar på det underligaste vis - just när jag beslutat mig för att spara jobbsökeriet till imorgon skulle jag "bara" kika på en av annonserna och vips så hade jag sökt sju jobb....

Funktionen med att klicka på en länk för att komma till nån "extern webbplats" (fråga mig inte vilken, jag är bara glad för den) där mitt CV ligger registrerat och där jag bara behöver vinkla det personliga brevet så att det appellerar till just den arbetsgivaren är en eminent uppfinning.

NU kan jag med gott samvete sätta mig i soffan och rulla tummarna i väntan på att arbetsgivarna ska börja jaga mig *ler en smula desillusionerat* - eller snarare masa mig ut i köket för att tillaga en deliciös fiskmåltid till mig och rara väninnan E som kommer hit...för att hjälpa mig att skriva mina personliga brev till jobbansökningarna! *oooopss*

1 kommentar: