måndag 17 maj 2010

En av anledningarna

till att Stumpans pappa tyckte att hon "ballat ur" och som gjorde att han inte längre ville ha henne boende hos sig var att han tyckte att hon kom hem försent på kvällarna. Hos mig har hon sedan 15- årsdagen haft kl 21 som deadline på skolkvällarna, och sedan 17- årsdagen har det varit 22 som gällt. Att det är utökat till 22 har iallafall inte jag meddelat så alltså borde han anta att det ff är 21 som är aktuellt, men trots detta, och trots att det där med för sena kvällar uppenbarligen varit en stor stötesten för honom så väljer han att avleverera henne vid min port kl 22.30 på söndagskvällen.

Dödstrött och mäkta irriterad på sina "plastsyskon" var hon, samt i stort sett utsvulten då pappa och M valt att äta innan han hämtade Stumpan, småungarna har ätit hos sin pappa innan han överlämnade dem till M och det enda som intagits under eftermiddag/kväll är en fika hos M:s syster. Nog kan man tycka att en 17-åring borde ha föförstånd, och det sa jag också till henne - men enligt Stumpan hade hon fått svaret att "vi andra har ju redan ätit, och vi ska fika snart" när hon påtalade sin hunger - vid vad som också var första besöket hemma hos M. Inte så lätt då kanske...och jag biter mig i läppen för det är såååå mycket som vill komma ut, men som inte bör göra det!

Själv fick jag en extra ledig dag - rektor ringde i förmiddags och nästintill beordrade mig att vara på plats klockan halv åtta (!!!!!!!) i morgon bitti. N är tillbaka på halvtid men jag kommer fortfarande att behövs på hennes lektionstider och dessutom även i receptionen på morgonen eftersom K ska göra en "tjockisoperation" (som hon själv kallar det). Det rullar på....

Höll på att säga till honom att jag hade fått ett nackskott när han frågade hur jag hade det, men kom på att det är i ryggen man får skott - i nacken får man spärr! Undrar varför det är så? Och ännu mer undrar jag hur han hade reagerat om jag verkligen hade sagt det? Förr hade jag en bekant som alltid försmädligt sa: "Har du legat på armen inatt" (dvs någon annans arm= lite obekvämt) när nån i omgivningen hade ont i nacken - jag hade mer än gärna haft så här ont om jag bara hade fått ligga på armen lite oftare kan jag meddela..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar