lördag 29 maj 2010

Futterna...

värker, men humöret blev plötsligt på topp!

Snyggot Å och jag har gjort StoraStaden och letat kläder till henne och hittat en hel del - kanske lite för mycket *L*. Vi har fikat och hyggat oss alldeles allmänt och känt med all önskvärd tydlighet att det är för långt mellan gångerna - konstigt att det ska vara så svårt att få till något som är så trevligt? En hel del känt folk var det på stan också, många nickar och hejanden blir det och jag minns tillbaka till den tiden då exet och jag var ett alldeles nytt fenomen och gick på stan. Efter en halv vända på gågatan såg han ut som ett åskmoln i synen och när jag frågade vad som stod på fräste han till svar att "vi kommer ju för fan ingenstans, du ska ju bara stanna och prata hela tiden".

Riktigt lika mycket "apa" är jag inte nuförtiden, ohejdat många liter vatten har flutit under broarna sedan jag var discodrottning och kände alla - mycket tack vare min lärare Ludde som var dörrvakt på det då mest populära discot i stan och som släppte in mig oavsett hur fullt där var (och jag var). Att jag de första tre åren dessutom var minderårig är förhoppningsvis preskriberat....*utvikning*

Kom nånstans gjorde Å och jag idag, de bekanta jag träffade på var mest liksom jag lagom trötta medelålders kvinnor i jakt på något att ta på sig under den förhoppningsvis stundande våren och vi nöjde oss med lika trötta och i vissa fall uppgivna nickningar till varandra så vi betade rätt snabbt av de butiker som har kläder över barnstorlek *ironi* och de duggar ju tyvärr inte så himla tätt.

Som tröst för att hon inte hittade så värst mycket hon kom i - och inte jag heller för den delen, även om det främst var min plånbok som begränsade mig - bjöd Å på Napoleonbakelse och den var ooootroligt lätt att få att slinka ner!

Nu är jag hemma igen - på min soffa ligger en mätt och otroligt trött E, jag har utfodrat henne med lax såklart (var glad att du slapp det Hjärtat) och vi har pratat om våra favoritämnen; 5 och 7 och speciellt det däremellan *L* och nu sover hon sött efter att ha haft avslutningsfester på sitt jobb aka Skolan i dagarna tre. Jag har fått löfte att väcka henne om tio minuter så vi kan fortsätta babbla om detta outtömliga ämne - vi är inte för inte damer i blomman av vår ålder!! Bara en gnutta trötta....

Nähä mina vänner - vinet väntar och natten är ung, jag ska väcka skolfröken för att fortsätta babblandet och jag hoppas ni har en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar