söndag 16 maj 2010

Egentligen

borde jag väl jubla så smått och slå antingen frivolter eller frivoliteter, vilket som nu passar sig bäst för en medelålders kvinna lika vig som en villatomt eftersom jag hittat inte mindre än FYRA arbeten att söka vilket är en smärre sensation i den nu förhoppningsvis vikande lågkonjunkturen.

Men nej, jag väljer att parkera röven i villatomtsformat oppanpå den hysteriskt fula men ack så bekväma loppisfyndsoffan istället. Idag är jag osedvanligt håglös och även utan att titta mig i spegeln vet jag att det som flapprar under mina ögon är i sopsäcksformat. Jag har ont i nacken, är tung i huvudet och borde med tanke på hur jag känner mig ha dragit i mig minst ett helrör igårkväll.

Det gjorde jag inte, jag drack däremot nån slags "saft" förmodligen fullspäckad med aromämnen, konserveringsmedel, aspartam och andra kemikalier. Blandat med vattnet från kranarna i Byhåla blir det tydligen knockoutdricka. Kommer jag att lära mig något av det här måntro eller somnar jag på soffan inom tre minuter och har glömt alltihop?

(För den oinvigde: redan på 90-talet misstänkte man att aspartam kunde orsaka rubbningar i signalsubstanserna i hjärnan)

1 kommentar:

  1. Usch, sötningsmedel är rena giftet. Förstör min mage i flera dagar ibland. Försöker minska mängden tillsatser och skit jag stoppar i mig genom att laga bra mat, men jag är ruskigt inkonsekvent eftersom när jag väl är sugen på godis så skiter jag i vilket. *haha, vilket skämt*

    Fast sötningsmedel håller jag mig borta ifrån om jag kan.

    SvaraRadera