torsdag 30 september 2010

Var sa du att du bodde?

En av de saker som jag svor ve och förbannelse över på den tiden jag var handelsträdgårdsägare och fick hemleveranser var att så många av de som skulle ha flådiga blomgrupper till jul inte bodde på en gatuadress utan på ett husnamn. Ni vet "Persgård" eller "Månsagården" typ...

När jag sen fått kläm på vad de flesta husen/gårdarna hette så började jag tycka att det var lite mysigt - jag menar, visst vill man hellre bo på "Lyckan" än på Stationsgatan liksom?

Nu ska jag ju också få ett husnamn istället för en gatuadress och jag började såklart, min vana trogen att fundilura över vad den lilla stugan kunde heta - glömde ju såklart att fråga värden, vars hus btw heter "Haga". Ett annat av husen heter "Tannatorp" och det finns "Björkemon" och jag vet inte vad...så vad kan då mitt lilla charmiga hus kallas?

Lyckans Höjd?

Lyckebo?

Björkelund?

Granetorp?

Aplamon?

Enedungen?

Jag kollade upp det på nätet och joråsåatte...

Roteminnet.

Jupp, så är det.

Roteminnet.

Hur mysigt låter inte det då?

*suckar*

Får man döpa om hus som man hyr?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar