söndag 26 september 2010

Men okej alltså...

Tvåsamhet är jäkligt bra - jag kan inte säga det på nåt annat sätt. Eller jo, det skulle jag förmodligen kunna om jag la manken till, eller om jag ville lämna ut mig och Hjärtat och våra förehavanden här i bloggen - men det vill jag ju inte så jag säger bara "Hjärtathelger is da shiet".

Något som var med skit än "da sheit" var kryddpartyt jag fylld av socialt patos gick på i eftermiddags. Min "in-law" H har bjudit mig på homeparty efter homeparty sedan våra ungar började dejta och jag har tack och lov haft anledning att tacka nej tidigare. Nu kände jag att det nog var dags att säga ja.

Jag ångrade mig rätt omgående. Dels för att vi in alles var 10 pers, varav en var den entusiastiska men ack så gröna försäljerskan och 6 pers var familjen. Ähem. Där uppstår alltså det andra "dels"et. För är man så få så måste man handla.....

"Det är inget köptvång" sägs det ju alltid i inbjudan, men hur lätt är det när vi till slut bara är tre personer som sitter där med beställningslistor? Och dessuotm han det provsmakats i parti och minut på än det ena och än det andra - då känner jag mig tillslut nästan skyldig att köpa nåt...åtminstone nåt litet.

Kryddparty känns ju åtminstone lite okej att gå på, där säljs ju sådant jag faktiskt kan ha användning för, till skillnad från plast-, ljus -, underkläds - , och sminkpartyn. Men till skillnad från de ovanstående finns inget "litet" att köpa så "svooosch" så hade jag handlat för över 200 spänn. Inga många pengar men ändå....

Fast jag får väl se det som så att jag fullgjort min sociala plikt för ett tag framöver - jag lyckades till och med le mot en liten knubbig och nerspydd baby och vara hyfsat trevlig mot dess stolta moder. Jeezuzz..det där tog på mina krafter, jag tillhör ju de där ytterst okvinnliga kvinnorna som inte faller i trans över sådana knytt ba'fatt de råkar finnas i närheten. Jag faller inte heller i trans över löksoppepulver á 279 lusidorer som är såååå bara att dryga ut/krydda köttbullarna/tacofärsen/såsen/köttsoppan/färslimpan/whatever med.

Den här eftermiddagen gav mig en påminnelse om varför jag slutade gå på hempartyn för i runda slängar 10 år sedan. Enda undantaget jag kan tänka mig nu är om någon i min bekantskapskrets mot förmodan skulle bli så frimodig att hon skulle boka ett party med "leksaker för vuxna". Fast då ruinerar jag väl mig där med.....men på nåt betydligt kuligare än löksoppepulver i allafall....

1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med det är rent magiskt trevligt tiden jag får med dej ,jag hade också hemskt gärna haft dej nämre och oftare men jag skulle aldrig kunna vara utan dej ,så 13 mil it is puss på det

    SvaraRadera