torsdag 9 september 2010

Egentligen VET jag

ju precis vad jag tänker och tycker och oftast hur jag känner och fungerar också.

Men ibland är det himla bra att få ventilera de där tyckåtänkarna med någon som är en bit ifrån, nån som inte själv är intrasslad i just det utan har en lite distansierad syn på det hela.

Det var väl ursprungligen inte därför http://medelaldersochtjockastpamitten.blogspot.com/ Yasha ringde till mig igår men under tiden vi babblade om ditt och datt - mest datt faktiskt så omskapades en och annan av de där många tankarna som svirrar runt i mitt huvud och jag tror - noter att jag bara tror, men jag tror iallafall - att jag blev en liten aning klokare av det, men kanske även en aning tokigare, eftersom jag ju är jag?

Erbjudandet om en soffplats i tjejlyan lät lockande, Stumpan kunde tänka sig att följa med och ligga skaffötters - tänk, en hel FLOCK med tjejer/kvinnor på en ganska begränsad yta. Undrar hur lång tid det skulle ta innan världskriget bröt ut? Ungefär samtidigt som våra menstruationscykler korrigerades efter varandra skulle jag tro. För det vet ni väl, lever flera kvinnor i samma hushåll så jämkar naturen ihop det så att alla ska ha PMS samtidigt. Mindre listigt av naturen kan jag tycka?

Fundrade ut att det faktiskt är nästan tre år sedan jag var i Tokholmen senast och med tanke på att jag i helgen ställer kosan mot Malmö/Skåne som jag inte besökt på ungefär lika länge (och där ska jag bl.a träffa http://gladakatarina.bloggplatsen.se/) är det kanske dags snart?

1 kommentar: