onsdag 8 september 2010

Högst upp på

min "att köpa"-lista och numera till 100% prioriterat är nån form av allergimedicin.

Hastigt och lustigt beslöt jag mig i söndags för att åka till Hjärtat. Jag visste sedan tidigare besök att jag blir sjuk av hans ludenboll till hårande allergenbesmittade inomhuskatt (nä, jag är inte förtjust i hur han får mig att må) men hade ju såklart - mot bättre vetande - inte beväpnat mig med antiallergener när det blev en sådan här rivstart.

Så söndagen fick ju funka utan meddusiner.

Måndagen likaså eftersom jag ändå skulle åka hem på tisdagen.

Men på tisdagen var mitt huvud så rejält intryckt i en glasburk med locket tight påskruvat att det inte kom på fråga att drömma om att sätta sig i bilen och åka hem.

En natt till med Älskot var ju iofs inte på något sätt fel men nu säger jag: aldrig mer!

Då menar jag förstås inte att åka till byn vid havet, utan att åka dit beväpnad med så massiva doser meddusin som jag kan få tag på. Jag gillar nämligen inte att vara instängd - klaustrofobin gäller även entrappment i mitt eget huvud :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar