måndag 19 juli 2010

Jag måste säga

att dagarna går undan nuförtiden - speciellt helgerna!

Jag toktrivs med att jobba med lille H, han är tjänstvilligheten personifierad och ingenting är för tungt eller besvärligt utan görs med ett leende. Idag fick vi dock bakläxa och det irriterade oss båda två - mig som vanligt och lite ovanligare för honom. Vi sliter som djur med att vattna, rensa ogräs och gräsröja och hinner faktiskt inte så mycket mer än det - förutom sådant som vi passar på att ta när vi ändå springer förbi och har jämnt skägg med att hinna med.

Häromveckan var ju den nye herden inne och lånade spett och slägga för att jordförankra en torkvinda och det lånade vi såklart gärna ut. Samtidigt sa han att han skulle ta ett snack med kyrkorevisorn G om vad för trädgårdsskötsel som skulle ingå i hyresavtalet och vi hoppades - naivt nog - på att det nya herdeparet skulle vilja ta lite mer ansvar än vad den tidigare herden gjort. Men icke så.

Inte nog med att spett och slägga ff inte är tillbakalämnade, idag hade den gode herden även ringt till G och begärt att vaktmästarna skulle rensa den icke föraktliga uppfarten från ogräs....vi tala alltså om en uppfart som är ca 25 meter lång och en grusplan framför huset som kan vara ungefär 45 - 50 m2. Jomen visst - den har vi ju all tid och ork i världen att stå och skyffla!!! Han och frugan har semester tre veckor till och kanske skulle ta ett nappatag med den, de som har tid? *muttrar*

Redan förra helgen konstaterade jag ju att helgerna borde användas till att vila upp sig på men jag har tydligen inte riktigt förstått vad det betyder? Det var ju dags att åka till lilla byn vid havet i fredags, men vad jag fullständigt hade missat var att det var den lördagen som årets stora begivenhet gick av stapeln: vattenfestival!

Det var en väldigt trevlig helg i stort, men i korthet kan jag nog nöja mig med att konstatera att all vätska jag kom i närheten av inte var vatten och att jag är lite för gammal för sådant och av artisterna såg och hörde jag inte jättemycket. Dock minns jag Brolles "Playing with fire" och den är faktiskt riktigt bra!

Anyhoo innebar detta våldsamma festande att jag ännu en måndag är tröttare och mer sliten än vad jag var på fredagen - men vaddå, man lever ju bara en gång! =)

3 kommentarer:

  1. Haha, hur länge ska du vara partypingla då? Du kommer däcka snart, så nu tar du och VILAR!!! *bestämmer och är inte ett dugg avundsjuk*

    Vad jag ljuuuuger. *haha*

    Pöss, pärlan

    SvaraRadera
  2. Prästjävel säger vi om det ,han kan väl be sin högre kontakt om rensad gång o tack säger jag för att du kom ner o förgyllde min by och den lilla festivalen ,alltid lika trevligt att ha dej här min fina

    SvaraRadera
  3. Nu är det SLUT Veronica - denna helgen måste jag verkligen vila har jag bestämt...men kommer du ner kan jag ju offra mig för en partyhelg till ;-)

    Så rätt Hjärtat mitt,han borde kunna fixa det själv - på något sätt! Och tack själv för festivalandet! =)

    SvaraRadera