lördag 10 juli 2010

Det är lite jobbigt

att som jag - ha sin dator placerad i vardagsrummet. Inte för att jag drivs av obehärskad längtan att porrsurfa när jag har besök, eller för att min vitmaktmusik hörs ut genom balkongen....

Nej, det är just nu för att vardagsrummet vetter mot söder och idag mina vänner - idag är det VARMT!! Jag kan svära på att det skiljer tre - fyra grader mellan köket och vardagsrummet och köket är minsann inte svalt det heller. Jag kollade termometern som sitter i köksfönstret, där det varit skugga i ungefär fyra timmar när jag kollade och den visade på modesta 32 grader.

Jag vill verkligen inte klaga på solen och värmen, jag gillar det absolut - men kanske i lite mer för våra förhållanden normala värden? 25 grade är tillräckligt för mig, varför drämma till med över 30 liksom, det är väl slöseri? De överskjutande graderna skulle väl kunna sparas till nån kall och regning dag istället?

Har man sedan som jag tillräckligt med underhudsfett för att värma både mig, en valross och en grizzlybjörn i babyformat så känns det en aning överdrivet med den här sortens värme, jag var ju knappast frusen av mig innan?

Ovanpå det ska jag i denna mindre kylslagna dag *ironi* roa mig med att jobba. En väninna sysselsätter sig bl.a som "kalaskokerska" och frågade i veckan om jag kunde tänka mig att assistera henne i köket vid ett 50-årskalas och det ville jag naturligtvis. Jag ska vara där om en timme och för att vara riktigt ärlig så börjar jag nog ångra mitt löfte.

Detta i vetskapen om att kalaset ska hållas i en maskinhall byggd av korrugerad plåt.....och att maten samt den efterföljande disken ska bäras mellan hallen och huset till det på intet sätt överdimensionerade köket där merparten tydligen ska handdiskas...

Jag måste nog börja tänka över mina beslut lite.

Men jag gillar fortfarande sol och värme - tro inget annat liksom ;-)

1 kommentar:

  1. Jodå, det är okej att gnälla. Lite. Även om det är en helt underbar sommar vi fått hittills. Jag stod i en depå vid en motorbana hela helgen. *gaaaaaah* Jag är röd om näsan idag. Pöss

    SvaraRadera