måndag 6 december 2010

På plats!

Jupp, efter en massivt intensiv flyttinsats som påbörjades vid 9- tiden i fredags och avslutades ungefär 36 timmar senare är Stumpan och Kloktoken på plats i sitt lilla behändiga palats.

Allt är naturligtvis inte på plats, trots att jag tycker att det större antalet m2 är rätt fullbelamrade så har jag - om jag räknat rätt - 11 bananlådor kvar att packa upp. De som är undanställa ouppackade oräknade alltså. Jag lyckades rota reda på ett hyfsat ombyte kläder att ha på jobbet idag, men vart resten av min garderob befinner sig har jag inte den blekaste aning om!

Utöver det nämnda antalet kartonger har jag också lite möbler ute i garaget (japp, jag har garage, synd bara att min kvicksilvriga Escrutt har suckat sin sista suck) som jag inte på villkors vis vet vart jag ska ställa? Jag förstår inte riktigt hur mycket saker jag har lyckats samla på mig sedan jag evakuerade från exet och "fallfärdiga rucklet" för ganska så exakt fyra år sedan, för att inleda mitt nya spartanska liv.

Spartanskt - my *ss liksom! Jag som länge försökt hävda att jag är minimalist får väl skamset böja nacken och inse att jag skulle kunna möblera ett större antal colombianska hyddor utan större uppoffring....

Nåväl, oerhört tacksam är jag för all hjälp jag fått, främst från Lillefar och Hjärtat som har burit, kånkat och släpat - även på ett lass ved som kom som en (ganska kostsam) skänk från himlen för att jag ska kunna värma upp mitt lilla hem. Vedvärme liksom - inget är som den! Imorgon är jag ledig från jobbet och förutom att brottas med resterande bananlådor och deras innehåll ska jag också försöka fotografera mitt nya hem och kanske ha lite bildvisning här =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar