måndag 13 december 2010

Lusselelle!

Elva nätter före jul och igår fick jag en "för-julklapp" i form av att Hjärtat kommer hit redan till helgen <3>

Idag firade vi såklart Lucia på skolan, jag satt som en staffagefigur i kulissen och gol och ungarna skötte sig exemplariskt - utom min lille tomte-wannabee som redan innan vi började öva fick sådana premiärnerver att han gick på toaletten ett oräkneligt antal gånger och till slut kom ut så grön i ansiktet att jag entledigade honom från hans tomtande.

Roligast var att tre stycken utomeuropeiska killar gav sig på att vara stjärngossar för att som de sa "kolla in era traditioner", och att de sjöng manskör i "Jag såg mamma kyssa tomten" =)

Tråkigast av allt var de gossar från ett specifikt program som inte kunde hålla inne med sina rasistiska kommentarer både innan, under och efter firandet - att inte någon avhyste dem med det snaraste är för mig oförståeligt! *mycketmycketarg*

Att å ena sidan klaga på att "utlänningarna respekterar inte vår kultur" och att sedan å andra sidan kläcka idiotkommentarer om både de uppträdande och publiken när de vill ta del av den där så beramade "kulturen" får jag inte riktigt att gå ihop?

Fast den sortens missnöjesmänniskor finner förmodligen större glädje och syfte i missnöjet i sig? Anyhoo så hade vi ett fint Luciafirande och jag väntar med spänning på att Stumpan ska komma hem och förtälja hur hennes Lussande förlöpte =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar