fredag 1 oktober 2010

En lång dags färd mot natt

har jag varit med om idag...

En lång och onekligen trevlig dag faktiskt. Kära A och jag har farit runt som de lantlollor vi är och nogsamt hållit oss i utkanten av den StoraStaden. Köpcenter och kringområden duger alldeles ypperligt åt oss med vår begränsade vana av utbud och socialt gnussande med okändingar, city undviker vi i mesta möjliga mån!

Jag storhandlade i en av de där "utomkringbutikerna" - ungefär exakt det jag hade tänkt att handla: diskmedel och rengöringsmedel. Sen for vi ju runt som tokar och käkade lite gott, kollade på tapeter i oändliga mängder och konstaterade att min smak är inte i enlighet med det för tillfället rådande tapetmodet. Jag vill ha en enkel mellangrå omönstrad tapet i mitt sällskapsrum. Vad som finns är rena rama motsatsen till enkelt. Det är sammet, det är metallic, det är stoooora flådiga blommor i skarpa färger, det är zebra, leopard och tigermönstrat och det är INTE jag liksom....

A köpte på sig ett lager med fölseprepenter eftersom hennes 7 - åriga dotter är bjuden på icke mindre än fem kalas under innevarande månad och var för övrigt rätt modest i sitt shoppande - men tittat i stort sett överallt har vi gjort! Bland annat i en nyöppnad skoaffär där jag faktiskt upplevde dagens highlight.

Nä, jag är ingen skofetishist - för att vara kvinna *fördomar mig* så har jag inte ens speciellt många par skor, gillar inte ens att prova även om jag inte kunde låta bli att prova ett par sådana där hyperfula "gungskor" - och jag kan rapportera att de var inte alls så bekväma som det påstås!

Highlighten bestod faktiskt av äldste sonens svärmor som dök upp bbland alla dessa skor och naturligtvis blev ihjälbabblad av mig. Några sylar i vädret fick hon dock och det var under en av mina sällsynta andningspauser som hon berättade att hennes dotter tyckte att det var så himla kul att träffa mig och sitta och prata.

Wow liksom....en 19-årig pingla tycker att det är intressant att sitta och prata med mig. Gissa om jag blev stolt!

Det är banne mig värt betydligt mer än både diskmedlet jag köpte och smörgåstårtebakelsen med rent löjligt mycket räkor på som A bjöd på till fredagslunch. Jag tycker nog att jag är en människa som är rätt lätt att glädja =)

Nu längtar jag faktiskt efter att det snart ska bli natt, den här dagen har varit intensiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar