fredag 15 oktober 2010

Du vet

att du har blivit gammal när du träffar bekanta i den lokala butiken en fredagskväll och följande samtal utspelar sig:

" - Hejhej, hur är det?
- Jotack, det är synd att klaga. Själv då?
- Det är jämna plågor, men det är väl ingen idé att klaga."

Åsså kollar man ner i varandras korgar och konstaterar att där låg varken groggvirke eller kondomer...

Jag vet inte jag - är det hösten eller åldern, men jag tycker att det bästa med fredagskvällarna just nu är att få krypa ner i soffan och dra en filt över mig, vare sig har har Hjärtat hos mig eller inte så blir det inte precis nåt partyliv. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag saknar det eller inte men kan ju inte låta bli att tänka på vad min kloka lillefar sa. I och för sig angående sönerna och deras ficlkvänner men förmodligen lika tänkvärt oavsett ålder:

"Man måste hitta på nåt tillsammans också! Inte bara sitta i soffan framför tv:n, för då blir den grå vardagen bara ännu gråare"

Fast nu närmar sig tråkiga, ruggiga novemeber och då är ju frågan hur man ska få energi till att göra något över huvud taget?

Tips någon?

1 kommentar:

  1. Hmm finns det nåt bättre än o ligga under filt i soffan ? det skulle väl isåfall vara att ligga under täcket i sängen ,det är det som gör att dom grå vardagarna blir något ljusare =)

    SvaraRadera