måndag 14 juni 2010

Det är fortfarande mest gnäll här...

Just idag har jag exet och hans underbara slutledningsförmåga att tacka för det. Ty emedan han enligt egen utsaga har "stått för" så mycket ekonomiskt för våra gemensamma barn under den tid vi levde tillsammans anser han inte att det finns någon som helst anledning för honom att utöver detta reglera sin underhållsskuld till mig.

Nähä.

Ex är - åtminstone de ex som finns i min närhet - underliga varelser, och ibland undrar jag om de kommer från samma planet som vi andra, ibland undrar jag vilken sten de krupit upp under i från och ibland undrar jag....hur man gör sig av med dem?

En mig väldigt närstående person berättade om sitt ex, som tyckte det kändes relevant att leverera en styck utskällning för att det gemensamma barnet inte ätit innan det avhämtades. Att barnet ifråga hade vägrat att äta någon av de föreslagna matvarorna togs inte med i tankegången - man gör bara inte så mot sitt barn!!

Nähä.

Anyhoo...så har jag nu stillat mitt sinne och istället för att väldigt utförligt förklara för just mitt ex hur han skulle kunna reglera sin skuld till mig genom att dra ner på sin konsumtion - med tanke på vad Stumpan visade mig i StoraStaden idag att "pappa köpt" - bara svara helt kort på det som är relevant i hans långa och milt sagt aggressiva och oförskämda sms.

För sms är det jag får från den konflikträdde stackaren - de få gånger han mött mig face2face efter separationen har han inte varit tillnärmelsevis så kaxig som i sms:en och på msn. Intressant....

Men för att ändå avsluta både det här inlägget och den här dagen en gnutta positivt tänker jag berätta att jag minishoppat idag: tyg till ett par capribyxor till moi! Tillika 10 stycken armband samt ett styck JÄTTEROSA nagellack. Allt för den horribla summan av 170 kronor. Dessutom ska jag alldeles strax gå och sova och drömma om Hjärtat...

Parrrrtytime liksom =)

3 kommentarer:

  1. svart tyg? ;) antar du firar den dag dottern fyller så gammalt så du inte behöver ha med exet att göra i ekonomiska frågor längre. ;)

    SvaraRadera
  2. Faktiskt inte mira - JÄTTEROSA tyg! =)

    Ja, det kommer att bli en lättnadens dag - sen kommer det ju fortafarande finnas saker som vi "måste" fira tillsammans (ev. kommande bröllop, barndop och liknande), men då slipper vi åtminstone det ekonomiska gemensamt!

    SvaraRadera
  3. Gubbfan ska ha stryk och betala!! :-( (Har inga barn men exet och jag hade en deal som han inte uppfyllde. Han svek påverkar min vardagsekonomi fortfarande. Men jag har ju alltid min stolthet. :-/ )

    Shopping! Jag handlade fleecefilt och saftbringare igår, minsann! Hade inte råd, men what the heck. ;-)

    SvaraRadera