torsdag 24 mars 2011

Jag är ju

en "list- tok" så trots att jag inte fått någon utmaning, och för att hålla lite liv i min tynande blogg kletar jag in en lista här:

Skor: Har varit en fullständig sko-fetishist i större delen av mitt liv men har med åren blivit så jämrans kräsen att jag hellre låter bli att handla än köper något som inte är fullständigt PERFEKT!

Sneakers: Vet jag faktiskt inte riktigt vad det är ...jag har ett par Reebok Walkingshoes nu, och jag tokgillade mina Rykö men för övrigt går allt vad träningsdojjor och tygskor heter fetbort!

Jeans: Aldrig - känner mig som om jag vore iklädd tvångströja när jag har jeans :(

T-shirt: Aldrig det heller. Har aldrig i mitt liv haft en snygg t-shirt och aldrig sett nån som jag tyckt det om heller....Överhuvudtaget går tröjor med tryck bort - ja, tröjor i stort faktiskt - jag är mer av en blus/skjort/bussarong/klänningmänniska.

Underkläder:Funktionella, alltid svarta. Inget bjäfs och prål, det är inte jag liksom...

Väska: Är jag så illa tvungen att ha eftersom jag har för få fickor på mina kläder för att få rum med det jag vill/behöver ha med mig en vanlig dag. Och när jag ändå har handväska så är den fullproppad med diverse skit som jag egentligen inte behöver. Insexnyckel, nagelsax, virknål och sånt....

Plånbok: Tidigare en oversized hjälphjärna ala almanacksmodell, men sedan jag lärde mig kalenderfunktionen i mobilen har jag reducerat plånboken till det minstaste jag kunde hitta. Med barnsäkert knäppe, så att jag inte ska impulshandla för mycket ;-)

Solglasögon: Jorå, en absolut nödvändighet eftersom jag annars kisar i solen och drar på mig huvudvärken från helvetet.

Klocka: Har en sjupersnygg som jag köpte främst för armbandets skull för mååånga år sedan. Nu är armbandet slitet och fult och jag hittar inget godtagbart som ersättning och då får klockan på mobilen duga - för övrigt är min arbetsplats fullsketen med klockor både högt och lågt så jag reder mig...

Smycken: Oja, jag ÄLSKAR bling-bling, men det ska vara exakt "rätt" - jag bär inte vad som helst ba'fatt det är av ett visst märke eller en viss prisnivå - handlar gärna lågprisvarianter eftersom jag har en fantastisk förmåga att tappa både öronhängen och ringar. Ena favvoringen har jag faktiskt fått av StoraSyster, en sån där som har varit en liten gaffel tidigare. Den andra i glasfusionteknik har jag designat själv och är mycket nöjd med :) Öronhängen ska vara stora och dingliga - men inte tacky för det.

TV: Neh....vi har tre stycken gamla tjocktv i hemmet men jag kollar väldigt sällan på någon av dem...

Mobiltelefon: Den billigaste möjliga som jag kan ringa, messa och kalendra mig på. Det räcker bra för mig.

Dator: En stationär HP. Som det mesta i teknikväg i min närhet; funktionell men inte glammig.

Lotion: Nah, sånt är jag dålig på - vilket tyvärr innebär att jag går runt och dammar på vinterhalvåret och lovar mig själv att "snart" börja smörja in mig...

Deodorant: Jorå, det använder jag. Helst deostick men en favorit är Niveas "Pearl" som doftar alldeles lagom - fast den hade de inte där jag akuthandlade sist så det blev en annan ur deras sortiment och den klibbar och stinker. Men beggars can't be choosers så jag får väl använda den ett tag till - så länge jag härdar ut!

Tandkräm: Där är jag en allätare - fast jag äter förstås inte tandkräm, det blir så bubbligt i magen :)

Schampo/Balsam: Schampo, ja - byter sort då och då, för det har hårfrisörskan sagt att jag ska. Eftersom jag har Sveriges rakaste hår som inte trasslar ens om jag tuperar det har jag aldrig riktigt förstått syftet med att använda balsam?

Tvål: Ja, till händerna - just nu en som doftar honung och mandel.

Parfym: DKNY:s "Delicious" och en billighetsgrej jag hittade som doftar vanilj - den är god!

Mineralvatten: Nah, det dricker Hjärtat så det räcker för oss båda två - jag föredrar vatten utan bubblor.

Vin: Jag tål inte tanninerna i rött vin så bra så därför håller jag mig helst till vitt, hittade ett jag gillade som hette "Twisted" men som naturligtvis var en tillfällighetsvara och hädanefter måste beställas - och jag dricker så sällan vin att jag såklart inte kommer ihåg att beställa till de (få) tillfällen jag hade velat ha det...

Drink: Chokladoman som jag är så säger jag nog "White Russian" - inget finlir här inte ;-)

Bröd: Ja, ju mer "fågelmat" det är i brödet, desto bättre. Men jag är inte mycket för mackor faktiskt...

Mat: är bra. Men jag tycker att jag blir sämre och sämre på att både laga och äta - tydligen tvärtemot den allmänna trenden?

Glass: Ja GUD ja! Glass är inte ett alternativ, det är en livsnödvändighet! En gräddig mjukglass skulle jag kunna döda för när jag är på det humöret och chokladglass går så klart alltid hem. Ica har en som heter "Trippel Chokladrippel" och den mina vänner - den skulle jag nog kunna leva på!?

Godis: Periodvis - ibland kan det gå flera veckor utan att jag äter något, sen tokäter jag ett tag och så gör jag uppehåll igen. Choklad såklart - favoriten just nu är mörk med tranbär, och lakrits funkar också. Men sega råttor och tantpraliner överlämnar jag till pöbeln ;-)

Säng: Ja, det har jag en. Märke okänt, men den är hård och bra och jag sover som en klubbad säl i den - allra bäst med sällskap!

Magasin: Say what? Det jag inte har i mitt hem och det jag inte använder har åkt till bättre behövande. "Rensa i röran med Feng Shui" är (bortsett från barnen och Hjärtat) det bästa som hänt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar