måndag 28 mars 2011

Imorgon

ska jag äntligen vara ledig. Det låter ju något, efter att ha varit ledig en hel lång helg - fredagen inräknad! Fast jag vet inte - den här helgen som just passerat måste väl ha varit en av de kortaste i manna/kvinnominne? Inte enbart beroende på den där timmen som någon - oklart vem - stal ifrån oss när vi intet ont anande låg och snusade och sov på lördagsnatten. Inte enbart beroende på att jag tyckte att Hjärtat inte mer än hann komma hit förrän han plötsligt skulle åka hem igen. Inte enbart beroende på att vi hade massor av planer om vad som skulle göras i helgen och faktist inte fick någonting av det gjort... Nej, jag tror faktiskt att det var något o-magiskt med den här gågna helgen och fler sådana o-magiskheter betackar jag mig väldeliga för! Men just det - det var ju min lediga tisdag jag hade för ögonen nu och jag gissar att den kommer att vissla förbi ännu snabbare än helgen, speciellt som jag har tänkt mig att göra en hel massa saker. Det är ett tag sedan jag var ledig på min lediga tisdag faktiskt och då borde jag kanske sätta mig i soffan och bara njuta av den? Fast....egennyttig som jag är ringde jag istället min lille far med baktanken att han kunde komma hit och entusiasmera mig till diverse arbete som jag egentligen tycker är rätt kul - men inte att utföra ensam. Pilutta mig liksom....inte får han komma hit själv, han tar såklart med morsan också och då blir det ju inget utomhusarbete - då blir hon ju ensam inomhus och det går ju inte :( Jaja, det blir sällan som man tänkt sig - kanske speciellt inte när man är så ego som jag?

2 kommentarer:

  1. Märkligt nog fungerar det inte att spara texten med radmatningar - jag som HATAR att läsa en kompakt textmassa har plötsligt inget annat val än att själv publicera en sådan :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det var lite svårläst faktiskt och jag funderade lite. Det var inte likt dig.

    Nästa gång jag är "bara" 15 mil ifrån dig, då kommer jag och hälsar på. *basta* Nu hade du ju en fin helg med mannen, det gjorde inget att jag stannade hemma och njöt igår. *s*

    Ha en finfin ledig dag.

    SvaraRadera