måndag 23 augusti 2010

Full

av alkohol var jag inte i helgen - men full av glädje, även om jag lyckades klämma in lite gnäll också =)

Älsklingen var nämligen omtänksam nog att ta mig med på F*rever Y*ung konserten i Kalmar och det var njutbart! Drösvis med folk och drösvis med gooood musik och så lite läsk att toppa upplevelsen med....

Min rankinglista:

1. Ultravox

På en klar och obesudlad förstaplats, masspsykos och total nostalgitripp är väl de ord som bäst beskriver konsertens andra akt. De gamla godingarna lät precis som de ska, nämligen som FÖRR! Jag till och med dansade med den här gamla slitna kroppen, det säger väl allt....

2. Human League

Klara tvåor - även de för att de lät som de gjorde på den gamla goda tiden och för att de hade en helt underbar liten basist/keyboardistpojke som var själva sinnebilden för entusiasm, det märktes att han verkligen gillar att stå på scen! Att de fick vara avslutande akt var ett bra val, jag gick hem med en känsla av tillfredsställelse =)

3. Alphaville och Lustans Lakejer

De får dela på tredjeplatsen, hade inte Alphaville förfallit till en massa skrikande elgitarrer hade de varit ensamma på placeringen, nu var det Marions oändliga "studsande köttbulleenergi" som räddade dem.... Lustans Kinde är lika mycket posör nu som för 20 år sedan och det faktum att han presenterade sina bandmedlemmar (samtliga betydligt yngre än honom) som hans söner från olika heta nätter med kändisar och att även han hade en obändigt entusiastisk basist lyfte hela akten.

4. Reeperbahn

Jag vet inte vad jag ska säga om dem egentligen - de spelade ett par av mina gamla favoriter men Olle hade problem med rösten, läste en del text innantill och dissade några låtar som "gråtmild tonårsprosa" - trots att det var dem han var där för att spela och dem vi kommit för att höra?

?. Jacob Hellman

Egentligen vill jag inte ge honom någon placering alls, han hörde inte riktigt till i den här laguppställningen och om honom och hans band skramlade det mest tycker jag...tyvärr.

Övrigt att gnälla över:

Att man inte fick ta med sig stolar in på området - vad tror de att en flock medelålders människor ska ta sig till? Ha pålivochdödkamper med fällstolar?

Att köerna till baren var nästintill milslånga och att vattnet var slutsålt före midnatt. Halllå liksom - vi är som sagt medelålders!

Att vissa medelålders människor inte hittat gränsen för sin alkoholtolerans :(

Men all-in-all VAR det ju såklart en toppenkväll, musik är livet ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar