lördag 2 april 2011

Det drar ihop sig

till födelsedag här i Lilla Gulan (som jag döpt om mitt hus till, "Roteminnet" gör ju ingen människa glad liksom). Inget jämnt dock. Inte för att jag har firat så värst många jämna födelsedagar så värst stort. Min senaste "firade" jag i desolate solitude och totalt nöjd med det, härjad under en otrevlig skilsmässa som jag var. Den kommande borde jag - enligt vissa av mina vänner - börja planera redan nu, för "det kan vara svårt att få tag i rätt lokal". Detta förutsätter ju iofs att man ens är intresserad av att dra ihop en hel bunt med vitt skilda människor och köra in dem i nåt slags lokal för att hylla och ära mig? Som det ser ut nu (sex år innan) så är jag inte det bittersta intresserad. Men det var ju denna födelsedagen det gällde - den inte jämna - eller den kanske extra jämna, helt beroende på hur man ser det för fyra är ju ett jämnt tal och jag fyller två fyror - det borde väl bli dubbeljämnt? En present har jag redan fått, min omtänksamma Muskel-Putte dök upp igår med en ENOOORM kartong och ur den packade jag en......microvågsugn. Hjärtat och sonen har länge tyckt att jag behövt en dylik appamojäng - även om jag personligen anser att de fem år jag varit utan en sådan har funkat alldeles ypperligt. MEN - nu har jag en så nu får jag ju såklart börja använda den.....till att värma thévatten och tina bröd i. Kanske poppa sådana där mindre smakliga micro-popcorn också för nåt mer vet jag inte riktgt vad jag skulle kunna ha den till? Men SNYGG är den! :) Och alldeles strax kommer den andre (eller förste, även där beroende på hur man ser det) sonen för att hämta mig och Stumpan till födelsedagsfirande x 3 hos MoråFar. 1:e Son har fyllt 22, jag fyller 44, LilleFar fyller 73. Det blir på gott och ont. Det goda är främst menyn: kroppkakor a la morsan och att jag får bonusträffa Hjärtat....åsså ungarna och LilleFar såklart. Det mindre goda ska jag bespara er om ni inte redan kan ana det, eller till och med känner till det. Nog om detta.....kroppkakorna väntar! =)

3 kommentarer:

  1. fast jag är ju av den bestämda uppfattningen att tevatten gör man så mycket bättre i en vattenkokare. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis min Älskling,hoppas du inte hinner få liggsår innan änglen kommer upp med ditt te på sängen =)

    SvaraRadera
  3. Jag med mira - både snabbare och ffa energisnålare!

    Det var nära Hjärtat, mycket nära men hon fixade det till slut :)

    SvaraRadera